Een nieuwe update!

20 september 2018 - Conakry, Guinee

Hallo allemaal,

De eerste dagen waren zwaar en hard werken. Maar het voelt goed en kan gelukkig lekker slapen..
in de kliniek zien we eigenlijk alleen maar patiënten die nog nooit een tandarts gezien hebben dus ze kijken me eerst heel bang aan. Gelukkig staat er continu iemand naast me die vertaald en legt uit wat we gaan doen.
In de meeste gevallen zijn de tanden of kiezen zo kapot dat we ze niet kunnen maken en je ze daar ook niet mee helpt, dus hele dagen kiezen en tanden trekken, daar komt het zo ongeveer op neer.
Het werk is voor mij iets wat ik dagelijks doe, dus voor mij niet meer bijzonder. Maar die mensen lopen misschien al wel maanden met pijn dus voor hun is het zeker wel bijzonder..

Ik deel me kamer met 3 meiden die hier op de boot in het ziekenhuis werken, en hun verhalen aanhoren is ook speciaal. Ze zeiden tegen me ‘ You can't change the world, but we can change their life, ik vond het heel mooi.. nou denk ik niet ik met tanden en kiezen trekken iemand zijn leven red maar zeker een stuk comfortabeler maak 😄

Tot gauw liefs Janneke

1. Ite Meints:
    21 september 2018
    Wat een bijzondere ervaring lijkt me dit Jans. Mooi om te horen hoe je het leven van deze mensen beter maakt.
  2. Relinda:
    21 september 2018
    Mooi om te lezen, zeer goed bezig😘
  3. Linda:
    21 september 2018
    Fijn Janneke dat je de mensen hiermee kunt helpen
  4. Alieke Veldman:
    27 september 2018
    Wat tof om te lezen Janneke! Heel gaaf. Je veranderd zeker iets in hun leven. De aandacht en liefde die jullie ze geven, daar kan niks tegen op👍🏻 Topper. Trots op je😘 veel succes nog eventjes!
  5. Pluut:
    27 september 2018