Veilig aangekomen!

18 september 2018 - Conakry, Guinee

Hello Everybody!

Op zondag ochtend 16 september ben ik vertrokken naar Guinee. Om 6u 'sochtends vertrok ik vanaf Schiphol naar Parijs en vanaf Parijs vloog ik rechtstreeks naar Conakry Guinee.

In Guinee is het 2 uur eerder dan in Nederland. Ik kwam om 17.00 uur aan op het vliegveld  van Conakry en daar stond iemand van Mercy Ships mij op te wachten, om mij naar de boot te brengen.

Onderweg keek ik mijn ogen al weer uit. Ook toen ik aankwam in de haven, was ik erg onder de indruk van de grote boot. Daarna was het tijd om in te checken bij de receptie. Vervolgens werd ik naar mijn slaapcabine gebracht. Ik slaap samen met 2 andere meiden die uit Amerika komen. De rest van de avond heb ik gebruikt om mijn tas wat uit te pakken en om even bij te komen van de reis.

De volgende dag bestond uit rondleidingen en meer informatie over het leven op de boot. Vervolgens ben ik samen met het team van de "dental clinic" vertrokken naar de kliniek. Ook daar kreeg ik ook een rondleiding en uitleg over hoe alles werkt. vervolgens kon ik gelijk aan het werk.

In de kliniek zijn er 4 of 5 tandartsen aan het werk. De patiënten worden eerst gescreend en daarna bij een tandarts gebracht. Vervolgens voeren wij de behandeling uit. Ondanks dat ik al 14 jaar tandartsassistente ben, blijft het in het begin even wennen om met een andere tandarts samen te werken. Maar dit gaat nu al erg goed.

Ik ga een drukke week tegemoet. om 7.15 uur vertrekken we vanaf de boot om na 45/50 min rijden, aan te komen bij de kliniek. Om half 6 ben ik ongeveer weer terug op de boot.

Ik doe mijn best om alle ervaringen op te schrijven en foto's te maken. Maar ze zijn nogal streng en op veel plekken staat aangegeven dat er geen foto's gemaakt mogen worden.

Tot gauw!

Liefs Janneke

1. Gertrude:
    18 september 2018
    Jans, wat leuk je verslag te lezen!! Klinkt indrukwekkend.
  2. Greetje Mirabella:
    20 september 2018
    ik ga je volgen Janneke, veel plezier.