Hier ben ik weer!

26 september 2018 - Conakry, Guinee

Ben ik weer! , 😀

Nog 2 dagen werken en dan zit het er alweer op. Voor mij is 2 weken genoeg, maar ik blijf de verhalen van de mensen die hier voor maanden of jaren werken, zeker intrigerend vinden.
Toen ik in Kenia was vond ik het gebit van de mensen nog wel mee vallen, maar wat ik hier elke dag zie valt absoluut niet mee!
Er is vaak niet 1 tand of kies kapot, maar gelijk 6. De tandartsen halen ze er vaak ook gelijk allemaal uit omdat ze misschien de komende jaren wel geen tandarts meer zien.. dus het komt er wel op neer we hele dagen tanden en kiezen aan het trekken zijn.

Afgelopen weekend ben ik bij Alice geweest. Zij is een oud collega en heeft gewerkt als receptioniste bij onze praktijk in Putten. Alice woont hier op 2 uur rijden vandaan. In de omgeving waar zij woont, ervaar je weer een compleet anders dan hier in de drukke stad.
Na al het harde werken, kon ik wel wat rust gebruiken. Ik heb daar heerlijk gezwommen in de rivier, lekker gegeten en uitgeslapen voor zover als ik dat kan😉

Gister avond waren we met ons team uitgenodigd bij de vertaler uit onze kliniek.
Hij vond het helemaal geweldig om ons te mogen ontvangen en om ons voor te stellen aan zijn gezin. De mensen daar zien niet zo vaak blanke mensen, dus is het voor hen zeer bijzonder en een hele eer dat wij allemaal bij hen thuis kwamen.

Nou, nu weer vroeg naar bed voor een nieuwe werkdag morgen. Dit weekend zal ik vlak voor mijn vertrek nog een laatste blog schrijven.

Groetjes en liefs van Janneke.