Nieuwe ontwikkelingen

9 augustus 2018

Hallo allemaal!

Het is al weer even geleden dat we een berichtje hebben geplaatst, maar dat komt omdat er in de tussentijd veel is gebeurd.

Ondertussen hebben we wel het benodigde bedrag binnen en zijn alle documenten ook geregeld.

Toch is er één grote verandering.......dat is namelijk dat ik helaas niet meer mee kan naar Afrika.  De reden hiervan is dat ik sinds 16 weken in blijde verwachting ben.

In overleg met de huisarts en verloskundige is mij geadviseerd om geen onnodig risico te lopen. Ik mag de malariapillen niet en nog een aantal benodigde vaccinaties mag ik niet hebben. Dat is uiteraard  even schrikken, want ik zag enorm uit naar deze reis. Toch lijkt het mij zelf ook niet verstandig om risico te lopen in een land waar allerlei ziektes zijn. De werkomstandigheden zijn ook niet zo optimaal als hier en ook de reis is  een hele onderneming. Al met al weten we natuurlijk niet echt wat we daar kunnen verwachten. Tegen die tijd zal ik ook 23 weken zwanger zijn en dat is voor Mercy Ships ook eigenlijk tegen het randje aan om nog mee te mogen.

Gelukkig heeft Janneke al de nodige ervaring opgedaan in Kenia en deinst zij niet terug om deze reis alleen te maken. Dit betekend dat gelukkig niet al het werk voor niks is gedaan. De donaties kunnen dus alsnog voor de reis gebruikt worden en de middelen die overblijven, zullen door ons aan Mercy Ships zelf worden gedoneerd.

Janneke zal ons uiteraard via dit blog goed op te hoogte houden van alle ervaringen en hoogtepunten van de reis.

Wie weet ligt er voor mij in de toekomst nog eens een kans klaar om alsnog te gaan. Dat hoop ik in ieder geval wel!

Graag willen wij iedereen hartelijk bedanken voor de gulle giften!

Met dankbare groet,

Riechelle

1. Ab Haaima:
    9 augustus 2018
    Gefeliciteerd Riechelle met de blijde verwachting. Heel verstandig dat je nu niet mee kunt.En fijn dat Janneke nog steeds wil en kan. Succes!!
    Ab Haaima
  2. Alice Scholing:
    10 augustus 2018
    Zwanger zijn en moeder worden is ook een nieuwe ervaring, net als werken op het schip. Jou tijd komt...intussen zal ik Janneke in Guinee proberen een beetje op te vangen. Goede en fijne zwangerschap gewenst!
    lieve groet Alice